"І – ІІІ етапи підготовки та проведення масового заходу " Виступ Шмирко Г. Ю., вчителя німецької мови, класного керівника 10-Б класу 4 лютого 2021 року під час панельної дискусії на тему: «Методика підготовки масового заходу».
І етап – цілеспрямування
На цьому етапі здійснюють визначення ролі виховного заходу в житті колективу, постановка конкретних виховних завдань, різних варіантів заходу, які будуть запропоновані на організаційних зборах. Інші засоби: дослідження заходу, проведення анкет-пропозицій.
Зміст діяльності вихованців:
Обговорення мети майбутньої діяльності: навіщо? Що це нам дасть?
Обговорення варіантів майбутнього заходу: що? Для кого? Коли? Кому взяти участь? З ким разом робити?
Зміст діяльності та позиція педагога:
Аналіз даних психолого-педагогічної діагностики: потреби особистісного розвитку дітей
Проблеми психосоціальної дезадаптації вихованців, їхнє місце в системі міжособистісних взаємин.
Визначення мети і завдань виховного впливу:
Відкрита мета – особистісно значуща для дітей, пов’язана з їхніми інтересами.
Прихована мета (педагогічна), пов’язана з формуванням окремих якостей, корекцією дезадаптивної поведінки учнів.
ІІ етап – колективне планування виховного заходу
Суть колективного планування – здійснити добір соціальних варіантів (різних форм) масового заходу, колективне обговорення цих варіантів. Планування відбувається на загальних зборах колективу.
Зміст діяльності вихованців:
Діти об’єднуються в мікрогрупи (5-7 осіб). Підставами для такого об’єднання можуть буть спільні інтереси, міжособистісне спілкування. Керують підготовкою масового заходу окремо обрані учні, так звана Рада заходу. Рада спрямовує діяльність колективу, координує роботу мікроколективів.
Зміст діяльності та позиція педагога:
Педагог пропонує можливі варіанти проведення заходу (якщо учням складно визначитись), керує добором кращих варіантів.
Педагог бере участь у процесі підготовки заходу, тактовно втручаючись у діяльність мікроколективів:
• Вносить пропозиції, радить, підказує варіанти вирішення завдань, труднощів, що виникають;
• Надає підтримку в разі ускладнень, позитивно оцінює кожен успіх дітей.
ІІІ етап – організація масового заходу
На цьому етапі відбувається уточнення, конкретизація плану підготовки й проведення заходу, організація безпосереднього виконання цього плану, заохочення ініціативи кожного учасника.
Зміст діяльності вихованців:
Підготовку майбутнього заходу здійснюють у мікроколективах, кожний з яких має свою ділянку роботи і своє завдання відповідно до розробленого плану.
Зміст діяльності та позиція педагога:
Педагог навчає учнів оцінювати й аналізувати результати своєї діяльності, розробляє разом з дітьми критерії такого оцінювання.
ВАЖЛИВО! Учити дітей помічати навіть невеликий успіх інших і позитивно його оцінювати.
Негативний зворотній зв’язок може бути використаний щодо діяльності, яка виходить за межі встановлених норм, завдає шкоди іншим, спричинює невдачі в реалізації задуманої (планованої) діяльності.
Алгоритм написання сценарію масового або виховного заходу
1. Обґрунтування назви.
2. Мета та завдання.
3. Форма проведення заходу.
4. Очікувані результати.
5. Підбиття підсумків.
6. Висновки.